zondag 19 april 2015

Grutto's, futen, eenden en fazanten.




Na de winter zijn de grutto's weer terug. Volgens mij zijn het er weer minder dan andere jaren. Gelukkig kon ik deze van behoorlijk dichtbij fotograferen.






 







Het verenpak wordt zorgvuldig onderhouden. 

De fuut heeft het nest klaar, nu maar wachten op de eieren en de kleintjes

Een tussenonsje



Een visje gescoord.






Dit jaar waren er geen heikikkers te zien, alleen deze was er nog,
 maar niet mooi blauw

Moedereend en kinderen
Bijschrift toevoegen
Fazant





13 opmerkingen:

  1. Wow.....welch grandiose Fotoserie!!!!!
    Wieviel Zeit und Geduld hast du investiert, um solch
    herrliche Fotos zu machen. Es war mir wieder eine Freude,
    deine fantastischen Fotos anzusehen.
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bets,
    Prachtige foto's zijn dit, heel mooi de Grutto vast gelegd, jammer dat er steeds minder zijn, de boeren moeten later gaan maaien, dan pas komt het misschien goed met de Grutto's.
    Ik heb hier al jonge Fuutjes gezien, alleen zijn ze niet goed te fotograferen.
    De fazant is echt prachtig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Bets,
    marvelous photos of these wonderful birds with the long legs, the beautiful ducks and the fasan. What a beauty !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Bets,

    Ook al jonge eendjes bij jou zeg. Ik heb hier pas 1 gezinnetje gezien. Mooie foto's van de grutto en de fazant zag. Die had je lekker dichtbij.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stuk voor stuk prachtige foto's Bets! Allemaal! Maar de op één na laatste, de kop van de fazantenman vind ik het allermooist, zo kleurig ook.
    De dop heb ik nog niet gevonden trouwens :-).
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je de grutto prachtig dichtbij, Bets. En die eendjes, zo schattig. Een mooie serie, met voor mij de fazant die de show steelt. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Bets en wat heeft de fazant toch mooie kleuren.
    Mooie serie heb je weer gemaakt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie Bets....
    de Futen, Grutto's ze zien er prachtig uit..
    maar waar ik nog het meest jaloers op ben,
    zijn de foto's van de fazant...het wil me steeds niet lukken...
    prachtige foto...kwalitatief prima!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bets,
    deze Grutto kon je zeker heel mooi van dichtbij fotograferen.
    Ik ben altijd weer blij als ze weer terug zijn van weggeweest :-)
    Fuut op het nest en jij hebt zowaar al jonge eendjes kunnen fotograferen. Ik heb alleen nog maar jonge ganzen gezien.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooooooooo Bets wat een heerlijke serie zeg !!
    Heel veel gezien en gefotografeerd, prachtig !!!
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen

  11. wat heb je deze vogels mooi in beeld gebracht-vooral die fazant-ik wou dat ik die een keer voor mijn lens kreeg.
    Eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Unas fotografías espectaculares Bets, me han gustado mucho. Ya tienes un nuevo seguidor desde España. Saludos cordiales.
    http://faunacompacta.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Unas fotografías espectaculares Bets, me han gustado mucho. Ya tienes un nuevo seguidor desde España. Saludos cordiales.
    http://faunacompacta.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen